Pages

Thursday, October 23, 2008

lesson no17: learn is the opposite word for stupidity...

+
+
+ awas, entri ini mungkin agak sensitif bagik kamu yang membacanya. tetapi cukup bagik aku untuk mengetengahkan persoalan yang rasanya memang cukup mudah untuk difahami akal fikiran kamu. tepuk dada dan sila persoalkan iman kamu. aku hanya menyampaikan. dan aku tahu itu urusan kamu dengan Yang Maha Esa...
+
+
+
+
+ aku berikan kepada kamu dua perbandingan...
+
+
+
+
+ sorang gadis bertudung ala ala model moden berorientasikan fesyen terkini yang hobinya bermain gitar dan mendengarkan suaranya kepada insan bukan muhrim lain dengan seorang gadis "free hair" tetapi cukup hebat bercakap tentang ke"Islam"annya dan konsep ketuhanan yang hakiki...
+
+
+
+
+ ini yang aku persoalkan kepada ucop last weekend. and the answer was quite simple but fair enough untuk aku tutupkan segala persoalan...
+
+
+
+
+ and the answer was...
+
+
+
+
+ Islam itu sendiri telah merangkumi segala aspek kehidupan. so, there's no need and necessity utk kamu kamu meng"divert"kan apa apa sahaja yang berkaitan dalam hidup kamu semua. jangan kamu ambil sesuatu daripada Islam itu sendiri di samping meninggalkan sesuatu daripadanya. in other words, jangan kamu pertahankan keteguhan pendirian keIslaman kamu itu sedangkan kamu sebenarnya masih belum betul betul faham akannya...
+
+
+
+
+ aku pun masih belajar. tegur aku juga kalau aku menyimpang...
+
+

2 comments:

Unknown said...

true true. we should not judge people by looking at their condition in absoluteness. we should realise that their life has not ended and their journey towards being a better Muslim is still commencing. same us our own.

I think ramai orang tak dapat point tuh dari cerita Ayat-ayat Cinta. Asyik2 nampak the hero tuh perfect when there are scenes that showed how he too is imperfect.

Life is not just black and white. there are colours in between and some of us can be colour blind. :)

jem said...

+ well, hopefully the things u said will definitely akan mnjadik kenyataan. let us hope okie =) and pray of course!
+ by the way, thankz a lot 4 da thoughtful opinion of urs...