Pages

Saturday, August 30, 2008

page breaker no04: berjalan jalan melihat alam...



+ pkul 7.20pm. mr jem usyar usyar jam kat speedometer. laporan trafik menyatakan jem teruk dari ampang hingga ke taman melati.
apsal lar time time cam neh korg nak balik umah jgak. salah mr jem jgak. suka suki menawarkan khidmat penghantaran hingga ke pintu kdai destinasi terbabit. well, hati mr jem kan baek. sedia menawarkan khidmatnya pada bila bila masa. lgpun, ari neh mgkin merupakan ari terakhir tuan putri lindungan bulan naek ngan mr jem. who might knows rite. mr jem mengomel sengsorg dlm atinya. jangan salahkan hujan kalo kl jem teruk...


+ cannot cannot. the decision has been made. mr jem akan menghabiskan masanya kat ampang point sengsorang diri. kalau nak meredah balik pun ntah lgik baper jam baru smpai umah. maghrib pun tak sempat lagik. so, there he goes. mr jem dan pengembaraannya di ampang point pun bermula...


+ di samping mencuci mata dan merehatkan minda mr jem yg sudah agak jem. ini adalah di antara hasil pada pengembaraannya kali ini...


+ sehelai towel yg dibeli di ROYEL (di antara port shopink kegemaran mr jem)


+ 2 necktie yg agak smart digayakan bersama baju kasual selalunya. tggu pjc, mr jem akan berwajah baru di bulan Ramadhan ini.


+ apple pie + banana pie (diiner faveret mr jem di zaman universiti dahulu kala) berserta dgn air milo tanpa ais large size.


+ cd aizat "percubaan pertama". jom support our "good" local artists. kempen terbaru mr jem dalam usaha menaikkan lagik martabat industri muzik tanahair.


+ lagu jiwang mr jem mggu neh. salutes to our local superman (now everyone can fly)


siapa sebenarnya aku padamu
mungkin sama dengan teman lain
yang bisa kau buat begitu
dan bila tiada lagi teman bermain
kau mula mendapatkan aku
itulah aku

maafkan kerana ku tak pernah
terlintas untuk menulis padamu
sedangkan ku tak mungkin lagi aku meminta
untuk kau mendengar
untuk kau melihat ke mataku


+ congratz to kak nora yg akan melangsungkan perkahwinan dgan khairul ari nie. insayAllah mr jem akan cuba meluangkan masanya utk menghadiri walimatul urus. semoga korg berbahgia hendaknya. kak nora, sy nk anak kak nora cute mcm akak gak okie...


+ to prop, wishing u the best of luck in sheffield nanti. maghrib japgi, aku jmpa ko kt umah. bro, nanti kalo aku nk bawak diri, aku lepak umah ko ek...


2 comments:

Anonymous said...

jgn kata ko la..aku pkl 8 dah bla sbb member aku demam..n pkl 1030 baru sampai umah okay...makan asap minum asap jer..n da fact was..bkn sbb ujan..smua makhluk nak balik kampung gak aritu...smua nak lalu situ tp bawa kreta cam labi2..

neway..thanks 4 da ride !!

jem said...

gedixta: hmmm... bulan puasa neh tak baek marah2. ilang pahala puasa kang. mkn coklat dulu...